сряда, 27 януари 2010 г.

МНЗ preduprezhdava...

Когато мобилните оператори ме тормозиха в продължение на седмици с SMS-и за игрите си за 500 или 5 000, или колкото там бяха лева, просто въздишах с досада и триех.

Когато вчера oriflame любезно ми предложиха със SMS някаква супер яка промоция на свои продукти, сериозно се притесних от перспективата всички примоции в рОдината да минат през телефона ми.

Днес обаче получих цвета и каймака на SMS-комуникацията – следното съобщение от някои си MZ i NZOK:

Kak da se lekuvame v bolnitsa – nauchete ot lichnia si lekar, regionalnite zdravni i meditsinski tsentrove, RZOK, na www.nhif.bg ili www.mh.government.bg.

Ако правилно съм разбрал, в болницата вече ще си се лекуваме сам сами.
Който се е научил - да се оправя!

4 коментара:

Спас Колев каза...

Сигурно е заради Европейския ден за защита на личните данни...

Покрай коледните игри един познат написа донос до ДКХ, КЛД и КЗП. От Комисията за хазарта реагираха веднага (предприели административно-наказателни мерки, без повече уточнения - но бяха идентифицирали организатора на играта, някакво ООД). Другите не знам как отговориха.

По принцип телефонният оператор няма право да дава телефона ти на трети лица, а самият той може да ти праща само съобщения, свързани с предоставяната услуга.

Belomore каза...

Факт е, че в Общите условия на двата по-големи оператора има текстове, че се изисква изрично писмено съгласие, за да използват данните от мрежата си за рекламни съобщения, директен маркетинг и подобни (извън техния собствен маркетинг, за който съгласие не е нужно).
И в двата случая обаче на места има едни обтекаеми формулировки, които при съответното желание могат да бъдат тълкувани бая широчко...

По-интересното в случая (поне за мен) е как някой гениален чиновник в МЗ или НЗОК е решил да отчете иновативна просветителска дейност :)

А още по-интересното е, че до момента не съм чул друг около мен да е получил такова съобщение от MZ i NZOK - т.е. има някаква мистериозна методика в просветителската им дейност, за която засега мога само да гадая.
Или пък някакси са ме определили за рисков субект от гледна точка на болничната помощ, т.е. грижата е съвсем лична!

Анонимен каза...

И това удоволствие струва 150000 лева, платени от Министерството на здравеопазването.
http://www.monitor.bg/article?id=229781

Belomore каза...

150 са си 150. Приятел в криза се познава :)

Тази мъъънинка подробност (точната цифра) леко ми се губеше в пейзажа. Иначе е ясно, че са потрошили още някой явно ненужен за бюджета на МЗ лев.